söndag 27 maj 2012

sol diverse sysslor o rantat

denna soliga dag har innehållit lite av varje faktiskt. första promenaden ut på byn var på förmiddagen vid 11 då jag besökte kiosken för att spela en dagens dubbel(dd). sen gick jag hem. roger o oscar var hemma till kl13 sen for dem upp till bergträsk ,där dem var till runt 16 tiden då kom dem hem för att käka middag.
under tiden dem var borta så gjorde jag diverse sysslor men däremellan passade ajg på att sitta ute i solen för man måste ju oxå ta sig tid för att njuta av solen och ladda batterierna. =)
när dem kom hem så hade jag lagat mat ,snabb o enkelt makaroner o stekt korv.
efter middagen så tog vi en promenad ut till kiosken de andra åt varsin mjukglass medan jag surrade.=)....innan vi gick hem så var vi in på affären för att handla några saker.
vi hann inte vara hemma länge så for vi iväg ut en sväng och sen hem igen.
en kompis tittade förbi så vi drack kaffe o fikade en stund.
vi har hunnit ut en sväng på affären nu ikväll eftersom vi glömde handla allt tidigare i dag.
jag ringde en kompis så vi har varit förbi en sväng till hon för att jag skulle se i oriflame's katalog ,dem hade en del rea ,klart jag gjorde en beställning =).....
hemm i gen var vi vid 20.15 då var det duschen för mig och nu har jag satt mig ner i soffan ska bara slappa ,se tv o ta det lugnt.
i morgon är jag ledig ska i väg till sunderbyn med oscar har tid där kl 13. vi åker in med bussen som går från byn 09.30 ....det blir väntetid ....JOBBIGT men det måste gå. därefter åker vi nog till boden och därifrån åker vi med anton o hanna hem. det lär bli en lång dag....=(......
måste kolla om jag vunnit nå på hästarna idag o kenot ,tänk om det blivit en vinst och jag är helt ovetande om det........=) ,kul om jag kunde få vinna.......
mina nya naglar =)

nåja nu se tv ....ha det gott.....

Inga kommentarer: