måndag 21 maj 2012

lever inte riktigt som ....

...som jag lär. försöker påminna mig allt som oftast om att jag ska fylla dagarna med liv istället för att fylla livet med dagar......måste bara bli bättre på att göra nåt värdefullt ,nåt som ger mening med livet varje dag. 
nåt jag ofta funderar på vad har jag gjort idag som jag kan vara nöjd med?.... det kan vara klurigt  att hitta de där små guldkornen som ger extra  krydda i livet......
jag är fortfarande förkyld ,hostig o risig ,men jag ser med positiva ögon ,förkylningen släpper nog greppet om min kropp på nån dag eller två =).......
kvällen har varit solig o fin =)......men jag har bara varit hemma ,slöat o slappat. lugnt o tyst då de andra har varit borta hela kvällen. dem har alldeles nyss kommit hem och nu börjar surret ljuda mellan väggarna.....
känner mig aningen trött men än känns det liksom lite för tidigt att dra täcket över huvudet.  jag är LEDIG i morgon och kan om jag vill sova en stund längre ,kanske till klockan 06.00......=)....jag är hopplös fastän jag kan o får sova länge så vaknar jag före F-N i alla fall. morgonstund har guld i mun sägs det och det kan jag faktiskt hålla med om , tystnaden o lugnet råder tidiga morgontimmar. =).....
tror jag ska se tv o dricka lite kaffe......sov så gott dröm sött //tingeling

Inga kommentarer: