lördag 12 maj 2012

förbaskat tidigt

 lördag morgon och jag är uppe tidigt så förbaskat. 06.00 vaknade jag o klev upp.( jag är inte navle i årrning men jag har heller aldrig påstått det =).)
 det var femtioelfte gången jag vaknade och då var det lika bra att kliva upp. vaknade upp från en trevlig dröm sådär vid 03.00 och var pigg. varför ska man alltid vakna när man sover o drömmer som bäst? jag somnade om efter att ha legat o snurrat ett tag.
jag har en del värk ,men jag biter i hop o kämpar. ingen ide' att gnälla ,ingen orkar lyssna.
vaknade och tittade ut.vädret ser fint ut men det blåser tråkigt nog. inget regn eller snö och det är ju positivt. =)
har kokat mig första kopp kaffe och snart är det uppdrucket då är det bara koka nästa kopp för jag känner att jag kan behöva ett par koppar för att "komma i gång".
lördag och vad ska jag då göra denna dag?......borde städa lite ,men det får nog vänta. jag har tänkt göra diverse ärrenden ute på byn.sen får jag se vad resten av  denna dag har att bjuda på=).
hej så länge

Inga kommentarer: