tisdag 16 september 2008

tisdag kl 13.14


....nu är jag här. jag har jobbat på morgon fram till lunch för att sen va hemma med oscar. roger var till läkarn med han för hans allergi utslag han fick i går som kom från chokladgrodorna han åt. jag klev upp 05.15 och gjorde mig i ordning och skulle väcka oscar då fick jag se hur röd och utslag riktigt över hela kroppen ,så det blev att roger fick stanna hemma och jag fick åka och jobba förmiddagen. han fick ytterligare två mediciner mot allergi cetrizin och betapred ...hmmm....han håller på att ha en lång medicinlista stackarn. för tillfället äter han cetrizin och får örondroppar . mediciner han tar varje dag är tre olika som nu en tid är ökat till fem olika. han fick lämna blodprov för att jag nu ska få veta vad han är allergisk emot, ska bli skönt att få veta för det är ett par år sen han gjorde pricktest . han är pigg ändå och ska därför gå till skolan i morgon vilket glädjer honom , mamma och pappa. just nu fick han lov att va ute och cykla en stund , jag passar därför på att sitta och koppla av framför datorn . när vi kom hem så mötte vi glassbilen så vi skyndade oss att för att hinna köpa lite glass. anton han kommer hem med sena bussen och då vill han ha hjälp med att plugga inför ett prov. roger har farit och jobbar nu och blir nog ganska sen ikväll. ska kolla min mail ,sen ska jag lägga mig och läsa en stund medan oscar som har kommit in ska se tv .
du såg ut att va piggare L , tyvärr han jag knappt prata med dig innan du drog i väg , hoppas vi hörs snart. sköt om dig.
ha en fortsatt fin eftermiddag /ting

Inga kommentarer: