söndag 7 september 2008

matlagning, bakning ,bärplockning och saftkokning







idag har jag gjort en hel del nytta. på förmiddagen lagade jag lasagne sen bakade jag en blåbärskaka. medan jag var i köket tvättade jag kläder och vek tvätt och startade diskmaskinen. sen tog jag mig en promenad oscar cyklade bredvid upp på berget. väl framme drack vi kaffe och åt vinbärskaka. dagens väder har varit kanon och vi ställde oss vid vinbärsbuskarna uppe på berget för att plocka bär.trots att det var svedan fick jag i hop ca 1 kg röda vinbär och 1.7 kg svarta. sen tog jag en promenad hem och håller på att koka saft,just nu rinner massan genom silen efter det ska det kokas upp och sockras .



söndag det innebär att det är bingolotto och vi ska spela hoppas på en fet vinst. jag håller tummarna på att keno slår in i kväll....haha...



jag måste försöka vila lite emellanåt för att orka jobba en hel vecka. ska bara koka saften och efter det vila.



tack för din kommentar anonym alltid kul att få. det är bra att du slöar och att du tar nån promenad mellan varven. nu måste jag avsluta bloggandet men kommer tebax senare kram så länge /ting

Inga kommentarer: