lördag 13 september 2008

en kall lördagmorgon kl 08.32

mitt nya tidsfördriv, en stick
oscar har bäddat ner sig och kollar in sin nya telefon



oscar nya kompis som har flyttat in hos oss




go morron alla morgonpigga jag klev ur sängen för precis en timme sen.. jag har gjort lite nytta plockat ur diskmaskinen vikit tvätt bryggt kaffe och städat undan nere i köket. jag ser att jag behöver verkligen städa dammsuga och dammtorka men vi får se vad jag orkar med denna helg och vad jag har lust till jag har mega mycke värk.........jag har proppat i mig medicin får hoppas att värken släpper. jag jobbade i går kväll och var hemma vid 20.15 nu är jag ledig i tre dagar. roger och pojkarna hämtade hem oscars katt i går kväll och nu är oscar så nöjd för attans så pluttig och söt ben är. snuttan och ben träffades naturligtvis men dem är inte kompisar ännu ,snuttan har varit ute hela natten och bara hon kommer hem så dem får bli mer bekanta. oscar klev upp 07.30 liksom jag . eftersom jag har värk kan jag ju inte ligga kvar och dra mig. köpte en garnhärva och stickor i går för att jag ska sticka mig en mössa ....har jag tänkt .började så smått sticka sent i går kväll ,tyvärr kan jag inte sticka alltför långa stunder ,måste vila emellanåt. jag ger oscar örondroppar för öronen men han har nu blivit förkyld snorig och hostig ,hoppas att han håller sig pigg så han orkar va på skolan ,varken jag eller roger har tid att va hemma med honom. vi har så mycket på jobbet och lite folk som jobbar......men är han sjuk så är han och då är det inte mycket att göra åt ........roger har precis kommit in från sovstugan klockan är 08.46. anton han ligger fortfarande och sover, han är en riktig sjusovare...haha....kenot har jag spelat funderar på att lämna in lotto för idag ...nu måste jag bara få vinna en större vinst....haha.....ska dricka lite mer kaffe sen göra lite nytta ,ha det bäst så hörs vi sen /ting

Inga kommentarer: