måndag 15 september 2008

riktigt slö


....har jag varit hela kvällen....hua ....jag har i alla fall startat diskmaskinen efter middagen och plockat undan ,så lite har jag gjort....haha....oscar kom hem efter skolan och utan att jag visste det så smakade han några chokladgrodor som fanns i kylen utan att fråga mig och efter det så fick han utslag över hela kroppen ...hmmm....kan tro att det var chokladen som gav han de utslagen för nåt annat hade han inte ätit som han inte tålde. jag ringde en sjuksköterska och fick några råd. gav han medicin mot klåda som jag hade hemma men skickade in roger på apoteket för att köpa allergi medicin innehållande antihistamin.....lite bättre var han då han kröp ner i sängen ,men han är ganska förkyld ,jag håller tummarna att han ska orka på skolan och att han inte får feber. anton har gått i sovstugan för att som han sa läsa sin bok som han har i läxa...ett ständigt tjat för att få han till att plugga ,jag håller på att va less på att tjata kan jag lova....till middag kokade jag potatis ,fiskpinnar och hollandiesås. till efterrätt drack vi kaffe och åt ambrosiatårta.jag hittade en på börjad virk som jag hade lagt undan i en byrå en pannlapp som jag har fortsatt med idag få se om den blir klar ...haha...jag kan inte sitta för länge p g a värk. läst min bok har jag oxå gjort ,ett par sidor bara.
jag har precis kollat mitt keno och tro det eller ej men jag vann ...haha...ingen storvinst men ändå fem kronor.jag hoppas du haft en bra dag L. när du kommer förbi jobbet i morgon så försök komma i håg min hink.nu är klockan 21.00 och jag ska snart krypa ner i sängen ,antingen läser jag eller glor på tv ,det beror på om det är nått att se den här tiden. sov så gott så hörs vi /tingelingkramar

Inga kommentarer: