söndag 21 september 2008

stickning och matlagning











det har jag ägnat min eftermiddag åt . jag stickade en bra stund sen var det dax att vid 15 börja med middagen ,för jag väntade hem både roger och anton . roger kom hem strax efter 16 och hade ätit hos sin mamma som han oftast brukar....hmm...nåväl det blev dessto mer mat till jag och pojkarna . kalops och ris det var faktiskt gott. medan jag lagade den middagen så gräddade jag en baconpannkaka i ugnen och nu har jag middagen för i morgon klar , det är inte helt fel när klockan är mycket i morgon då vi kommer hem.stickat har jag gjort oxå och hunnit en bit på min halsduk. nu är klockan 17.12 och det är snart bingolotto(19.00). och jag måste kolla hur kenot för i dag gick jag har plockat undan efter middagen och nu har jag tid över för att ta det lugnt framför datorn med en mugg kaffe bredvid mig. när jag lämnar datorn kommer jag att ta tag i min stick en stund i väntan på bingolotto. det är en solig och fin eftermiddag ute och jag hade önskat att jag hunnit ut en promenad men men jag hinner inte allt jag vill göra.....trevlig söndakväll ,hörs /tingeling

Inga kommentarer: