onsdag 17 september 2008

en vaken natt




gomorron klockan är nu 09.20. oscars nässelutslag hade nästan helt försvunnit i går kväll men i natt väckte han mig 02.00 han var ledsen för att utslagen hade kommit tillbaka mer än tidigare. hmm....det var bara att kliva upp och börja medicinera honom (betapred och ceritizin) sen försöka somna om det var inte det lättaste ,jag låg vaken till närmare 03.30. jag klev upp och for i väg på jobbet medan roger stannade hemma. sen ringde jag och tog en semesterdag för att om vi skulle behöva in med lilleman till sunderbyn. jag pratade med allergi sköterskan och då fick jag mer info om hans nässelutslag och hur och vad jag ska ge han för medicin. ....det stämde inte alls överens med läkarstation ordination , det är ganska typiskt. nåväl vi behövde inte åka in för det går inte att göra pricktest när han är i full blom som hon uttryckte sig. roger har åkt i väg på jobbet. i morgon får jag jobba och då ska oscar tillbaka på skolan eftersom han är så pigg i övrigt. han ska bara vila och ta det lugnt idag eftersom han haft en jobbig vaken natt,just nu ligger han och ser tv. själv så känner jag för att göra detsamma som oscar denna dag....haha....vila för att orka jobba hela dagen i morgon. det är ganska behagligt väder ute i dag har sån lust att promenera om oscar orkar följa med så kanske jag får mig en promenad senare under dagen.
i går vann vi på jobbets keno hela 20 kr....alltid något. hoppas det slår in och blir en storvinst vilken dag som helst......haha....
tänker på dig L hoppas att du mår bra , sköt om dig så att du kan komma tillbaka på jobbet snart. jag fick två nya filmer med posten i går ,kanske om jag får bestämma över min tv någongång under dagen så kanske jag kan se nån av filmerna just nu är det bara tecknat i rutan för lilleman...haha....ha det gott /ting

Inga kommentarer: