lördag 13 september 2008

lite shopping

dagens middag :tacotallrik
oscar och roger som lagar mat

min nya varseljacka




..klockan är nu 18 och jag har precis käkat tacos som roger har lagat till ,jag har gjort annat under tiden som tex startat tvättmaskinen mm. på morgon hann jag städa lite och sticka lite och när alla hade vaknat och fixat till sig åkte vi i n till storheden . anton ville ha sig en ny vinterjacka för han tycker det håll å bli kallt ute. han fick sig en jacka och den hittade vi på jula. det blev en arbetsjacka märket är blåkläder. tydligen brukar ungdomar gå omkring i såna på skolan. sen for vi in på dollarstore där hittade jag nytt porslin som jag köpte både tallrikar ,assietter djuptallrikar och muggar ,kul att få sig nå nytt i köksskåparna....haha...in på k-rauta var vi också men där hittade vi ingen kamin som föll oss i smaken. till sist for vi in och helghandlade på willys. hemma var vi kring 16.30. jag ställde in det vi handlat och diskade upp porslinet jag köpt och roger började med tacos. .....glömde helt bort dem hade utförsäljning på fleecefodrade varseljackor på jula och jag hittade mig en i rätt storlek och slog till och köpte den för det är bra att ha när jag ska ut och promenera i mörker.jag har förlängt jobbets keno idag och hoppas det blir en fet vinst. för det var ingen vinst de fem sista dagarna. självklart vill jag vinna på mitt eget keno också och även lotto som jag spelat idag....haha...hoppas du haft en bra dag L . nu ska jag vila en stund ,kommer tillbaks sen/ting