fredag 5 september 2008

arbete och bärplockning

dessa blåbär fick jag med mig hem från skogen
hittade denna kjol idag på min shoppingtur...

och dessa stövlar idag


min nyinköpta hoodie

idag har jag haft fullt upp. på lunch sprang jag med en kompis på affärer ,var på shoppinghumör...haha...hittade lite och jag är helt nöjd med dagens shopping. i går shoppade jag ju oxå ,men bara en hoodie. nu kanske jag klarar mig nån dag ....haha...tog ledigt från klockan 13 för att följa oscar med bussen hem. inte hade jag varken tid eller lust att jobba full dag. väl hemma kl 14 dammsög jag och plockade undan ,sen fick jag ett telefon samtal av grannen och hon var redo för att plocka blåbär ,så jag bytte kläder och liftade med anton upp på berget för att ut i bärskogen gå. plockade blåbär en timme sen var jag både trött och less. vi upptäckte att nalle puh varit i farten för där var spår ,urin och det var ätet från blåbärsriset. nåväl vi mötte han i alla fall inte denna dag....vilket var bra....haha...hon kastade i hop en blåbärskaka och vi satt med varsin kaffekopp och surrade när kakan var klar var det dax för att provsmaka och klart godkänd var den. roger var in och köpte pizza till middag så anton ,simon oscar och roger käkade medan jag var uppe på berget. nu är klockan 19.27 och jag har frysit ner blåbären och duschat av mig.jag har en hel del värk men jag har två dagar på mig att vila...haha....få se hur mycket vila jag hinner med i helgen jag ahr planer på att städa ,tvätta och mycket annat.




kenot går riktigt dåligt och det känns meningslöst att spela......jag vill vinna nuuuuuuuuuu.....haha.




tack för din kommentar L, alltid kul att höra av dig. du vet att jag saknar dig på jobbet ,hoppas att jag snart får se dig. det är viktigt att vila....du sa att du inte gör så mycket när du är hemma ...du lät lite uttråkad och jag önskar att jag kunde få dig att må bra ,det kanske finns nåt jag kan göra .....haha.....säg bara till.....




anton kom precis in och sa mamma det prasslar i skogen bakom garaget ...hua undrar vad för nåt det kan va....nallepuh eller helge älg det är frågan.....




nu ska jag lägga ut snusen kommer tebax senare. ha det bäst/tingeling

Inga kommentarer: