söndag 16 december 2012

tidig söndag ,3:e advent

gomorron nu är jag här. vaknade 06.45...hmm...tidigt en söndag ,låg kvar omöjligt att somna om trots att jag försökte blunda o slappna av. jag gav upp och klev upp 08.05.har kokat en kopp kaffe ,startat tvn och placerat mig här under filten med datorn i knät.
jag har en hemsk värk så även denna morgon.
en snöig morgon o några minusgrader kallt. det är lugnt o tyst när de andra sover.
8 dagar kvar till julafton och de blev inte som det var tänkt. alla vi syskon o våra barn skulle fira jul ihopp detta år ,men så blir det inte.....ja det är än några dagar kvar o närmare helgen vet jag väl hur julaftonen ser ut ,laga julmat det kommer jag som alltid att göra dagen före jul.....
vad jag ska göra idag mer än diverse sysslor o sånt vet jag inte....
roger ska till kyrkan, vad oscar ska göra har jag ingen aning om.....
nu ska här drickas kaffe o slappa ...hej så länge

Inga kommentarer: