onsdag 12 december 2012

läste en text ..

...läste en text som absolut har stämt in klockrent denna dag.
hjärnan är ett underbart organ. den börjar fungera så fort du stiger upp på morgonen och stannar inte förrän du kommer till kontoret.....
när jag så kom in genom dörren hemma i eftermiddag så var hjärnan i gång och den bara mal o mal hela tiden ,grubblar mest  hela tiden ibland stannar jag upp med det jag gör för att försöka samla mina tankar , planerar o ibland är det så jag löser eventuella problem.
det går inte en dag utan drömmar ,för det mesta drömmer jag positiva drömmar ,tänk om .......=).....
tänk om jag kunde få vinna drömvinsten ,tänk om livet varit annorlunda osv......=)

jag vill inte tjäna pengar. jag vill bara vara underbar.
källa : marilyn monroe.

pengar gör dig inte lycklig , men det lugnar nerverna.
källa:amerikanskt ordspråk

jag har en stor ambition , att dö av utmattning hellre än av uttråkning.
källa: thomas carlyle

fastnade för marilyn monroe's citat för jag mår hellre bra ,är lycklig o underbar o fattig än ha mycket pengar ,må dåligt o var olycklig. pengar är inte allt ,men samtidigt underlättar det en hel del och de lugnar nerverna.


tror jag ska sluta surra så jag säger, sov sött ....

Inga kommentarer: