fredag 21 december 2012

fredagkväll med lite av varje

vilade en stund i soffan o såg lite tv men sen studsade jag upp och vi åkte i väg upp på kyrkogården ...brrr....riktigt kallt ute i kväll ,men det hindrade inte mig från att tända ljus på gravarna.
sen for vi o käkade med kidsen som anton ville att vi skulle göra i kväll.
vi var hemma igen ganska precis kl 21 och inte blev det nån lugn tvkväll som jag hade tänkt...
jag har hängt o vikit tvätt o när jag skulle börja stryka kläder så ringde min bror som stod här utanför porten och var på väg för att hälsa på en stund. jag sprang ner o öppnade. vi har suttit o pratat o druckit en kopp gevalia. nu har jag precis strykit kläder o äntligen slagit ner rumpan i soffan för att stanna av en stund. jag borde lägga mig o sova för att jag jobbar ju i morgon ,men inte ännu. jag börjar ju inte förrän kl 11.
oscar o roger ska klä julgranen ikväll medan jag ska slöa.

det gäller att klä sig varmt när man ska ut i kylan =)
nu avslutar jag mitt inlägg med att säga sov sött o dröm sött

Inga kommentarer: