onsdag 15 oktober 2008

tv kväll


dagen började som alla andra dagar klockan 05.00 jag klev upp och gjorde mig i ordning för jobbet och väckte de andra. vi åkte i väg strax efter 06.00 och jag lämnade av oscar på fritte för att sen ta mig till jobbet. det har varit en lugn dag ,nog så lugn faktiskt tiden går så sakta när man väntar på att få stämpla ut för dagen. på lunchen var jag till sjukgymnasten och han tog bort låsningarna jag hade i bröstryggen och det gjorde mig mjukare i kroppen och mindre värk ,får se hur länge jag har mindre värk ,jag hoppas att det är lite bättre i alla fall nån dag. efter jobbet sprang jag in för att handla lite och sen mötte jag roger och vi åkte hem till pojkarna som väntade hemma. jag ställde mig vid spisen och lagade potatismos och fläskkorv ,god snabb och enkel mat. pojkarna åt med god aptit så även antons kompis ,som var och hälsade på en stund i kväll.

jag har som vanligt plockat undan ,tvättat kläder och diskat ,förhört pojkarna på deras glosläxa och vilat ett par minuter. oscar kom in för kvällen och ställde sig i duschen och efter det käkade lite kvällsmat innan det var dax att placera sig framför tvn. anton kom in stund senare för att ta det lugnt framför tvn. när jag hade gjort diverse sysslor så ställde jag mig i duschen innan jag la mig framför tvn jag med....haha...jag kan ju inte bara missa veckans program av bonde söker fru i tv4 , ett väldigt roligt program....haha jag är lite av en såpa fantast.

nu har klockan blivit 21.13 och här sitter jag nu. oscar har somnat ,anton är i sitt rum ,roger har satt sig vid antons dator för att spela bingo .jobbets keno gav en vinst 3 rätt med kungen på en 8 , kan ge i alla fall 10 spänn....haha...alltid något. mitt eget keno vann jag hela 15 kr , 4 rätt på en 6. resten av kvällen ska jag bara slöa med min bok i handen liggandes under täcket , men först kolla tradera lite....haha....hoppas din kväll varit lugn och att natten likaså. nu är det minusgrader ute och med det så blir det halka...hua....not nice...sköt om dig L och sov så gott /kram

Inga kommentarer: