onsdag 8 oktober 2008

promenad och tv kväll


klockan har precis passerat 21.00 och jag har precis legat under täcket i min säng och sett bonde söker fru på tv4 tillsammans med pojkarna....haha.....ett kul program som jag sett fram emot....

dagen har varit helt okej . kände mig ganska pigg på morgon när vi åkte i väg ner på byn. jag och oscar hoppade av på fritte och efter jag sagt hej då till lilleman så tog jag en promenad till jobbet. onsdag det är en lite lugnare dag på jobbet , ganska skönt faktiskt...haha....

jag och en kvinna som jobbar med oss på städet sprang in på en affär för att se och lukta på parfymer.....är sugen på en ny lukta gott parfym. det finns alltför många som jag vill ha jag har än inte kunnat bestämma mig för vilken....haha...nåja vi hann få i oss lite mat oxå ,sen var det dax att jobba lite.eftermiddagen var lugn och vi svamlade mest.när klockan var 16 stämplade vi ut och jag fick lift till fritte för att hämta oscar och vi gick till busstationen för att åka buss hem 16.40, men innan vi kom till busstationen gick vi in på ok för att köpa en godisbit var till pojkarna. anton ringde och han berättade att han hade en överraskning till mig då jag kom hem , han hade nämligen städat ordentligt mycket och det blev jag väldigt glad för ,jag kunde slappa lite efter att jag hade värmt mat till pojkarna och starta tvättmaskinen. roger jobbade över och kom hem vid 18. jag och pojkarna tog en promenad så även i kväll ,en längre runda (förbi sjön). gott att få frisk luft och röra på sig trots att det kändes ganska kallt ute. väl hemma igen så satte jag mig vid datorn för att kolla min mail och in en sväng på tradera...haha....sen var det dax för att ta en dusch innan jag kröp i säng för att kolla på tv som jag nämt tidigare....haha....snart ska jag ta och läsa min bok och slöa.

tack för din kommentar anonym,alltid lika kul då du skiver nån rad. hoppas du haft en bra kväll med i alla fall lite lugn och ro.oscar sover ,anton har lagt sig och ser tv i sitt rum och roger ser tv i sovrummet ,det är tyst och behagligt den här tiden på kvällen.....jag känner mig ganska trött och jag tror jag somnar ganska omgående då jag lägger ner mitt huvud på kudden och släcker lampan...haha , men först ska jag som sagt läsa en stund, i alla fall är det mina planer för kvällen .
har kollat jobbets keno ,det gick inte alls så bra för det blev ingen vinst...snyft. mitt eget keno gick lika illa....det verkar va riktigt omöjligt att få vinna ........
nu ska jag stänga av datorn ,ha en bra kväll sov så gott söta drömmar /tingeling

Inga kommentarer: