måndag 20 oktober 2008

måndag kväll 21.12


och äntligen sitter jag här för att blogga en stund. dagen började kl 05.00 då jag väcktes av alarmet på min telefon. låg kvar och blundade till 05.15 sen var det bara att kliva ur sängen och göra sig i ordning för dagen och väcka de andra. åkte ner på byn och jag lämnade av lilleman på fritids som vanligt. sen blev dagen inte som en vanlig måndag på jobbet. vi har fått städning av stugor i kåbdalis ,så dit gick färden för att städa ,vi är fem stycken som ska hinna städa 10 stugor med två lägenheter i varje stuga ...puh....det är mycket jobb och jag var rejält trött när vi kom ner på byn i eftermiddag .

roger hämtade mig och innan vi for hem till pojkarna så sprang vi in och handlade lite. när vi kom hem så gjorde jag upp eld och sen började jag med maten som idag blev bandspaghetti och köttfärssås. jag gjorde i ordning tre matlådor och resten åt de andra upp ,jag själv var mätt och åt bara en hårdmacka och drack kaffe till middag....haha...

jag har hunnit göra lite nytta häre hemma bla tvättat kläder och plockat undan men oxå hjälpt oscar med läxa.

anton har varit dålig och fått springa mycket på toa och har därför varit hemma från skolan i dag ,meningen är att han ska gå till skolan i morgon .....

kvällen har rusat i väg och snart ska jag krypa ner i sängen och läsa min bok innan jag stänger mina två blå. jobbets keno har jag glömt kolla men mitt eget har jag kommit i håg kolla för jag var tvungen att förlänga kenot.....

hoppas du haft en lugn kväll så att du fått vila för att orka med jobbet i morgon L . jag har gjort en matlåda till dig och i morgonbitti gör jag mackor och tar med det oxå. nu ska jag kolla min mail innan jag stänger av datorn ,sov så gott /ting

Inga kommentarer: