torsdag 9 oktober 2008

torsdag kl 21.46


och här sitter jag...puh....nu är det knäpptyst i huset pojkarna sover ,kanske roger oxå ja tyst är han i alla fall ingen som surrar med mig.....haha....jag har jobbat som vanligt , men måste erkänna att lusten att ligga kvar under täcket i morse var stor för hua vilket väder det varit idag....regnet öste ner i morse men det avtog och blev uppehåll på dan och det var tur för jag och min jobbarkompis tog en promenad från byn och ut på jobbet , lite friskvård.....haha....ibland är vi mer hurtiga än vanligt....haha. stämplade ut i vanlig ordning kl 16 och liftade ut på byn för att handla och samtidigt vänta på roger eftersom vi skulle även handla hem lite käk. alltså jag sprang in på bokhandeln för att köpa några pappersmappar till antons skolböcker och papper mne jag hittade även block ,pennor och sudd som jag bara var tvungen att ha......haha....nåja roger kom ner på byn och vi gick in på ica för att hitta nå käk. llilleman hade ett önskemål att få äta fiskpinnar ,mos och hollandiesås och så blev det. vi hade precis ätit och höll på att få undan i köket , jag blev upptagen i telefon så roger plockade undan ,då plötsligt knackade det på fönstret och på bron var min farbror och hans fru...jätte kul att få främman och jag avslutade telefonsamtalet för att va trevlig och duka fram kaffe och fika ,tyvärr hade jag slut kanelbullar men kaffe och mjuk citronkaka smakade bra. vi satt länge och surrade medan vi drack kaffe. tack för titten farbror K och U. nästa gång är det vi som tittar förbi. sen var klockan 20 och det var dax för oscar att göra sig i ordning för sängen . han ska följa med roger och praoa en dag på rogers jobb i morgon och det ser han fram emot . jag och anton hade tänkt ta en kvällspromenad men klockan har riktigt sprungit i väg så vi bestämde oss för att ta en promenad nån annan kväll, förhoppningsvis i morgon.jag har plockat undan och tagit reda på tvätten som jag tvättat i kväll (2 maskiner tvätt), startat diskmaskinen mm.. sist tog jag en dusch för att sen slå ner rumpan en stund framför datorn och koppla av lite. känner mig ganska trött ,somnar nog rätt fort ,men har tänkt läsa nån sida i min bok om jag kan hålla uppe mina två blå en stund....haha...

jobbets keno gick pissdåligt i kväll...hmm......not nice. mitt keno gav mig endast 5 kr...

hoppas du haft mer tur med ditt keno i kväll L.

jag har varit in på tradera och jag har lagt ett högre bud på en väska som jag verkligen vill ha....hoppas jag vinner den auktionen ,men än är det flera dagar kvar till den avslutas.....jag har även två andra auktioner som jag vill vinna dem auktionerna avslutas efter helgen . nä nu ska jag sluta surra och stänga av datorn för i kväll sov så himla gott /kramiz

Inga kommentarer: