fredag 10 oktober 2008

äntligen helg







fredag och klockan på datorn visar 21.42. jag har sett idol i kväll omröstningen visas efter nyheterna och jag ska försöka hålla mig vaken för att kunna se vem som åker ut. å så trött jag var när jag klev upp i morse , hade mer än gärna legat kvar och sovit ett par timmar till.men men plikttrogen som jag är så gjorde jag mig i ordning för att åka till jobbet. jag slutade tidigare i dag ,tog ledigt från klockan 14 för att få en längre helg. bussen gick hem 15.20 innan dess så hann jag hämta ut min nya telefon ,köpa snus och ett garnnystan...haha...nu har jag nåt att roa mig md i helgen om jag får lite att göra.när jag klev innanför dörren så kom anton och ville kolla in min nya telefon och det blev godkänt betyg...haha...han hjälpte mig att fixa till den , medan jag gjorde upp eld i pannan ,bryggde kaffe, startade tvättmaskinen och plockade undan nere i köket. jag själv blev väldigt nöjd med min telefon....haha...alltid lika kul att få ny telefon. oscar som har haft en prao dag med roger på hans jobb kom hem vid 17. jag var ganska trött och la mig för att vila en stund på ca 20 minuter. sen så åkte vi ner på byn för att handla lite godis och sånt inför kvällen. väl hemma igen så ställde jag mig i duschen för att sen slappa framför tvn. oscar har somnat för ett tag sen ,roger spelar bingo på nätet och anton är nere i köket för att käka lite. ganska lugnt är det nu ,det enda som hörs är tvn i sovrummet. keno har jag inte hunnit kolla än , varken jobbet eller mitt eget , så än finns hoppet om en storvinst kvar...haha....



hoppas du haft en trevlig kväll och att dagen varit hyffsat bra L. hoppas vi hörs under helgen. jag har om sagt köpt garn idag och om jag bara orkar så ska jag börja sticka på en till mössa i kväll innan jag stänger mina två blå. måste bara kolla tradera lite först....sov så gott /tingeling

Inga kommentarer: