tisdag 28 oktober 2008

full fart


idag har jag jobbat som vanligt ,kändes bra att åka till jobbet för jag är ju van att jobba. jag lämnade av oscar på fritte trots att han har skollov så måste han upp tidigt för att vi jobbar både jag och roger. anton har jobbat på gården hos bonden idag och han var rejält trött när han kom hem och la sig vid 17 och sover fortfarande. få se om han far till bonden i morgon han får göra som han vill. nåja vi kom hem strax före 17 ,jag startade tvättmaskinen och plockade undan sen började jag med middagen som idag blev makaroner stekt korv och ägg , enkel snabb mat som inte är så dumt....haha....jag åt lite och drack kaffe ,ingen ide' att stanna av för då skulle jag nog ha somnat....haha....jag tog en promenad ,skönt röra på sig tyvärr var det kolsvart ute efter vägen och jag gick inte så lång bit ,jag hade inte med mig nån ficklampa så jag kunde knappt se var jag gick....men jag höll mig på väggrenen i alla fall.....haha....då jag kom in satt oscar och tittade på tv ,anton sov och roger var ute och plockade kring gården. jag bestämde mig för att göra lite nytta så jag började baka och när jag efter nån timme var klar så hade jag fyra sorters fika . chokladbollar ,citronkaka ,chokladmuffins och drömmar ....haha....kanske räcker det ett par dagar ........nu har oscar somnat och roger är ute medan jag har satt mig vid datorn , jag har duschat och ska snart lägga mig under täcket och läsa min nya bok....

vårt keno L vann vi 5 kr på i kväll ,mitt keno gav 10 kr och jobbets keno har jag inte kollat men det kan i alla fall inte ha blivit nån stor vinst om det blev nån överhuvudtaget.....nu är klockan 20.50 och jag ska bara kolla lite på nätet innan jag stänger av datorn för i kväll ,sov så gott /ting

Inga kommentarer: