fredag 17 oktober 2008

äntligen fredag


och jag har sett på idol i kväll ,utröstningen sker om en stund sitter här och fördriver lite tid...haha.....då jag lämnade tv apparaten ställde jag mig i duschen för att kanske bli en aning piggare men men känner mig minst lika trött i alla fall klockan är ju 21.55 och jag har varit vaken sen 05.00 i morse och inte har jag hunnit vila nå efter jobbet. jag ahr jobbat som vanligt ,stämplade ut en timme tidigare för att åka bussen hem ,skönt att komma hem lite tidigare en fredag. väl hemma så började jag med diverse sysslor tex. startade tvättmaskinen plockade undan bäddade rent i sängen mm...roger kom hem ett tag efter jag och pojkarna. jag föreslog att vi skulle åka ner på byn för att handla lite bla proviva (det går magsjuka på jobbet ) för att försöka förhindra magsjuka. vi tog med oss pojkarna och antons kompis och åkte ner. för att va lite extra snäll så bjöd jag pojkarna på skrovmål och jag kan lova att det blev uppskattat....haha....roger käkade oxå men jag stod över , var inte hungrig.vi avslutade besöket på byn med att handla innan vi for hem igen. väl hemma så hängde jag tvätt och lite annat innan jag liftade upp på berget med anton för att hälsa på våra grannar en stund. när jag klev in genom deras dörr så blev jag bjuden på palt ,mums det var gott och en slät kaffekopp efter palten fick jag oxå. meningen med besöket på berget var att jag skulle motionera hem ,men innan jag hade hunnit tänka på att bege mig hemåt så kom roger och lilleman och det blev ingen promenad...hmmm jag får väl ta promenaden i morgon i stället. anton och hans kompis blev hämtad av hans mamma . anton ska sova dör i natt eftersom båda pojkarna ska jobba tidigt i morgon och därifrån har dem närmare till sitt jobb.

oscar har somnat och roger spelar bingo på nätet vid antons dator. det är lugnt och tyst . snart är det dax för mig att krypa ner i sängen för att vila och läsa ,jag har ganska mycket värk i kväll och jag kan behöva ta min medicin så att jag får sova ordentligt i natt.

jobbets keno gav 15 kr 4 r på en k6 , bättre än inget alls. jag har inte kollat mitt eget keno men jag tror jag kan ha vunnit nån krona ....haha....än har jag hoppet kvar att vinna stort.....

hoppas att du får en trevlig dag med din pappa och släkt i morgon L . kör försiktigt. ha en fortsatt trevlig kväll /ting

Inga kommentarer: