lördag 28 maj 2011

babbel babbel.....

ja den bästa gåvan är livet ,jag vet men hur kan det komma sig att man aldrig är helt nöjd?.....skulle nog va nöjd bara jag finge slippa den här värken ,det skulle underlätta en hel del. 4 gb usb minne är alltid nåt ,fler komer jag att införskaffa =) ,men jag vill ha några kuligare usb minnen =) , det finns säker hur mycket som helst att köpa o några har jag sett finns på tradera.=)
anton o roger är på hemväg och då ikväll blir det att frossa smörgåstårta =) oscar har varit hem ett tag och har nu farit igen. han bara flänger o far.
hoppas att du piggnar till anonym o tack för din kommentar =)
idag har jag mest slöat ,min värk gör att jag inte orkat gå på som vanligt ,likt en duracellkanin som jag brukar. måste få självinsikt o acceptera o leva efter min förmåga ,hur svårt är det på en skala tror ni? jag skulle gissa på en 8 /10 i mitt fall.
detta med vanans makt är nåt jag ofta funderar över och det är helt otroligt att det kan ta upp till 2-3 år att helt  bryta en vana.det är därför jobbigt att ens engagera sig och man hamnar tillbaka i samma spår som är invant ,vilket man oftast gör åtminstone några gånger innan man lyckats med sitt mål.
kan ta ett exempel som gör det lättare att förstå vad jag babblar om och detta med att sluta snusa ,man misslyckas några gånger innan man lyckas. men först måste man vara villig att bryta den vanan. men det är alltför lätt att hamna i samma vana så man måste kämpa för att lyckas. och lyckas man kan man utan minsta orsak  hamna där igen.
nu är det slutsurrat för en stund =).....återkommer senare /ting

Inga kommentarer: