söndag 28 april 2013

cykel o städ

fick hjälp med cykeln från förrådet ,nu är det sommarföre ute och man kan cykla =)....anton ville att jag skulle förbi hans lägga o byta rent i sängen , dammsuga o plocka. klart jag gjorde det. oscar och jag cyklade dit och en stund senare kom roger dit med dammsugarn o dammsög. jag bäddade rent samlade i hop smutstvätt och plockade ,nu är det  städat. själv är han ute o ränner med kompisar.
efter städningen så cyklade vi nån sväng  och for in på affären.
nu är vi åter hemma jag o oscar även roger är hemma nu ovanligt att nån mer än jag är hemma. dem har varit borta hela dagen uppe i garaget från i förmiddags till i kväll vid 17.30 då var dem hungriga o kom hem för att käka.
i morgon är det måndag. oscar ska till skolan , anton behöver ingen väckning tidigt  ,han ska o besikta bilen o ränna runt i morgon i stan...hmm...han skulle verkligen behöva va på skolan o göra nytta ,men han bestämmer det där själv.....
jag själv ska jobba o jag börjar senare i morgon. ser fram emot en skön avkopplande morgon =)....
hmm... helt plötsligt blev jag ensam hemma dem for alldeles precis upp till garaget.
och nu den stora frågan vad ska jag då göra nu?......slappa lite ,duscha lite o se lite tv....det lät inte sådär jättekul men men .....nu ska jag dricka en kopp kaffe

Inga kommentarer: