söndag 14 augusti 2011

mat o bak

ja idag har jag mestadels stått vid spisen trots det fina vädret ute. jag har värk men idag har jag ändå försökt baka lite o lagat mat som vanligt. =) ..... kom hem vid 09.30 i morse ,skönt att vara hemma o kunna gå på vanlig toa o ta en dusch.
vi for ut o handlade på förmiddagen o sen ställde jag mig vid spisen för att laga mat. idag har jag provat en ny maträtt skinka o pastagratäng ala annelie. recept lovar jag att lägga ut här på min blogg i ett annat inlägg.
 roger for i väg upp till sovstugan innan han for vidare.
 anton o hans kompis kom hem för att käka o sen for dem upp till bergträsk där pojkarna är.
roger har varit in till sunderbyn för att hälsa på sin mor som ligger på sjukan. han ringde för en stund sen han är påväg hem o skulle plocka med sig pojkarna o ta dem med sig ner på byn. jag kan tänka mig att dem är både lortiga o hungriga.
jag o ninja är här vi har varit ut en kort promenad o sen när vi kom tillbaka så började jag baka o det var riktigt kuligt =) o idag blev det tre sorters fika =) ...recept på dem mjuka kakorna kommer jag att lägga ut här i ett annat inlägg.
nåväl nu lite vila innan de andra kommer hem.
vi har nya kenorader idag ,hoppas nu vi får vinna det håll å va dax för det nu =)....hej så länge....

skinka o pastagratäng a'la annelie


ananaspaj (recept hittar ni på bloggfamiljen.se/matplatsen)

sverigekaka

mjuk chokladkaka  med glasyr

Inga kommentarer: