lördag 27 augusti 2011

ganska....

nyvaken är jag , vaknade för en stund sen haft sovmorgon lääänge  (08.40).....det är väääldigt ovanligt att jag kunnat sova så länge.
nåja uppstigen o har kokat första kopp kaffe o ska precis hälla i mig kaffet för att piggna till lite snabbt. jag har sååå  j...vla mycket värk i mina armar o axlar ,men det är ju som sagt inget ovanligt.
i dag ,lördag o det kan bli en resa in till luleå för mig ,lillebror o hans sambo o deras agnes ska åka i väg för att storhandla mat som dem alltid brukar göra. och jag hade då oxå tänkt göra desamma. men det gäller att tänka sig för inte handla för mycket varor som ska rymmas i vår pyttelilla kyl. tur att vi har mer plats i våra frysskåp o skafferi.
den som måste lyfta de mesta av  mina matvaror blir bror o hans sambo ,tur dem är snälla o hjälpsamma.=)
kenot mitt o lottot ska jag i väg ut på byn o lämna in för att ha en chans till vinst i kväll. hade oxå tänkt hinna baka en paj innan den eventuella luleåtrippen ,eftersom vi ska åka bort en sväng i kväll när jag kommit hem. roger o pojkarna är uppe i sovstugan ,dem sover garanterat ännu ,så jag låta bli att ringa för tidigt o väcka dem....nu har jag druckit ur första kopp kaffe o det känns som att jag skulle behöva lite mer.nu måste jag vila mina armar lite frö de värker enormt mycket......ha det så jättebra idag.....

Inga kommentarer: