tisdag 23 augusti 2011

denna dag

efter att jag kommit från jobbet vid 08.30 så tog jag mig en dusch o böt kläder. bredde två mckor kokad ene kopp te ,var faktiskt lite hungrig av att ha arbetstränat. sen tänkte jag bara vila o ta det lugnt läsa ,så belv det en liten stund ,sen när klockan började närma sig 10 så vaknade oscar o mådde dåligt.....gaah min första tanke ...inte bli sjuk nu dagen före skolstart....men efter att ha varit på toa en stund o sen fått i sig en frukostskål med fil kände han sig bättre.
jag fick oväntat besök och det gladde mig verkligen =) det får du gärna göra om ,min vän. =).
oscar hade lovat gå ut med grannens stora alaskan malamute ,en grönländare idag så han klädde på sig o gick en promenad i regnet o var borta ca en halvtimme.
jag kunde i lugn o ro vara trevlig med mitt främmande.=)
sen var tvättmaskinen klar ,dax att hänga tvätt o vika tvätt ,diska undan o plocka ,ingen rast ingen ro. oscar ville ut på byn för att kolla på gympa skor till idrotten på skolan i går sa dem nämligen att dem skulle ha ordentliga skor på gympan( inte såna skor dem går omkring i typ streetskor el converse) så det var inte annat än att klä på sig o ut på byn.
vi hittade ett par svarta adidas skor som han fick , han fick även pennor o sudd inför skolstarten en hel massa utgifter hela tiden ,men nu får det väl ändå vara nog för ett tag hoppas jag.
gick in på konsum innan vi gick hem för att köpa lite inför dagens middag (mina middagsplaner blev ändrade ) oscar vill ha annan mat än jag hade tänkt laga , det är inte alltför ovanligt ,det  händer ofta.
nåja nu har vi varit hemma en stund oscar har rastat hunden en gång till o jag behöver vila lite innan middagen ska lagas ,känner mig helt slut i kropp o knopp ....hej så länge

Inga kommentarer: