torsdag 21 juli 2011

silviakaka o kolakakor

....har jag bakat i kväll sen jag blev kvar ensam hemma. jag har också kokat saft ,hallonsaft. =) saften har jag kokat enkelt kokat upp ca 1.5 l vatten o ca 15 dl strösocker  och när det svalnat har jag tillsatt en flaska saftessens. väldigt god men väldigt söt . jag brukar nångång då o då på sommaren koka den typen  av saft eftersom det går mycket vätska i form av juice,saft o drickor här hemma.
efter tvättstugan var klar så åkte vi för att handla lite o därefter åkte roger o oscar upp till sovstugan o jag är ensam till anton kommer hem ,undra när det blir.
nu har jag varit igång en hel del i dag o i kväll skulle behöva vila min värkande kropp.....
blir så j-kla less att ha den här ständiga värken....=(......orkar knappt lyfta mina armar dem värker o nacken gör såå ont.....JA ...jag vet jag måste stanna upp, reflektera, acceptera o låt gå......men som jag sagt tidigare det är lättare sagt än gjort......
ha en trevlig kväll /tingeling
 silviakaka (recept finns på bloggfamiljen.se/matplatsen)
kolakakor (finns i vår kokbok)

Inga kommentarer: