onsdag 27 juli 2011

en ny

...morgon ,en ny dag onsdag mitt i veckan och jag är pigg o vaken 05.10 klev jag upp......har kokat första kopp kaffe o druckit ur den ,gott =). har startat tvn ,bra sällskap  en tidig morgon som denna.
en dimmig o mulen morgon ,hoppas det klarnar o blir tipp topp väder.
ibland önskar jag att drömmar kunde slå in o bli verklighet ,ibland vill man inte vakna upp från drömmen o inse att det bara var en dröm. i natt har jag fått runt fyra timmars sömn ,skulle ha behövt få sova nån timme till , men det är bara att acceptera att man inte alltid får som man vill när värken styr ens liv.
 jag försöker besegra den men det är inte så lätt men jag gör så gott jag kan. ibland måste jag ta nån värktablett ,jag lurar kroppen o värken minskar för ett tag. när jag tvingas ta värktablett så avstår jag från bilkörning o alkoholintag är helt uteslutet , dessa två saker är väldigt lätt att avstå för min del =).
idag måste jag till stan (pitstan) för ett läkarbesök för att få ett förlängt sjukintyg därefter åker jag nog hem ,känns inte så lockande att springa på stan.
nu ska jag se lite tv....ha en bra dag o lämna gärna en kommentar =) /tingeling

Inga kommentarer: