måndag 18 juli 2011

måndag eftermiddag

.....vi for i väg upp till vistträsk för att köpa ett par byxor till oscar o jag slapp belasta mitt konto denna gång =). men jag var tvungen att belasta kontot mitt när vi kom ner på byn igen o sprang in på ica för att handla lite grönsaker o annat. =(
jag har sååå ont denna dag så jag vilade en stund när vi kom hem innan jag ställde mig vid spisen. jag fick hjälp med att göra salladen ,satte roger till att skära grönsakerna i bitar sen rörde jag ihop salladdressingen o gjorde salladen klar.
jag har gjort en paj utan skal snabbt o enkelt. =) den innehåller riven ost ,skinka i skuren i små bitar o en burk champinjoner. grundreceptet  finns på bloggafmiljen.se/matplatsen. där hittar ni mängder med andra goda recept. tjejen som har den bloggen är kanonduktig både på matlagning o bakning och jag kan nästan lova att har man en gång hittat till hennes blogg så besöker man den igen. =) jag har gjort lite ändringar i mitt eget recept ,vill ni ha receptet på just min egen  paj säg till.
efter jag gjort paj o sallad så gjorde kokade jag pasta ,stekte köpes köttbullar o gjorde en krämig sås innehållande 1 burk creme fraiche o 1 dl grädde ,smaksatte med en köttbuljong tärning o lite basilika.
till efterrätt blir det att äta gräddtårta o dricka kaffe.
sen blir jag hemma ensam eftersom roger o pojkarna åker upp till hans föräldrar o sen därifrån åker roger o oscar till sovstugan o anton kommer hem till mig i lägenheten senare i kväll, jag får en lugn hemma kväll ,det ser jag fram emot för jag är helt slut nu.....
anton fick glädjande besked med posten nu när han kom hem. han är antagen på fptp i boden på skolan ,han har klarat sitt mål =).....
 sallad
 ost,skink o champinjon paj
 dagens middag: pasta o köttbullar i krämig sås ,sallad o mimosa =)
 gräddtårtan
självaste kocken =)


ha en bra kväll så är jag tillbaka senare under kvällen./tingeling

Inga kommentarer: