fredag 15 juli 2011

fredagkvällen

 oscar skrotar en av bilarna på gården =)
 en av antons bilar o min betty boop bredvid =)
 huset
 sjön syns en bit bort
 sovstugan i hörnet sen en vedbod o traktorgarage
gården


....har jag tillbringat uppe i bergträsk ,hälsat på pojkarna i garaget en stund och var in i sovstugan o plockade ihop smutstvätt som var kastat llite överallt ...hmm...inte konstigt att dem klagar på att dem nästan inte har några rena kläder att ha på sig.....jag ska väl inte behöva fara runt kommunen o samla ihop deras kläder som ska tvättas tycker då jag. dessa UNGAR....dem är inte bara lite roliga ...=)
nåväl jag o roger for o fiskade en stund innan vi for ner på byn. det var alldeles för  blåsigt. jag hade en gädda bakom spinnaren , precis när jag vevade in reven så var den påväg att hugga kroken ....vilken osis att jag inte fick den på kroken.
roger är hemma o väntar att anton ska köra ner en bil på byn o sen ska dem upp till sovstugan för att sova där i natt...men undra när han har tänkt komma ner.
när jag ändå var där uppe i bergträsk så gick jag runt o fotade lite o här är några bilder. ha en finfin kväll /tingeling

Inga kommentarer: