måndag 11 augusti 2008

måndag andra veckan i augusti kl.17.50




i dag som andra vardagar blev jag väckt av väckarn kl. 05.00 men klev inte ur sängen förrän klockan visade 05.20...var slö på morgon.en kall morgon mätarn visade strax över två grader varmt när jag klev upp. idag har va haft mycket att göra på jobbet ,en hel massa fönsterputs och det känns i kroppen och jag har huvudvärk , inte alls kul men då vet jag att jag har nåt innanför pannbenet i alla fall....inte illa ...haha. jag hade beställt potatis fiskpinnar och en kall citronsås till middag och kunde börja skala potatis bara nån minut efter att jag kom in genom ytterdörren. nu har jag satt mig framför datorn en stund med en kaffemugg bredvid mig. tittar ut genom fönstret och vädret det ser inte alltför kul ut. mulet ,regnet är nog inte långt borta. åska kan det bli ...snyft då måste jag lämna datorn.


i går kväll for vi ner på träsket för att fiska ,men för att fiska hade vi beslutat oss för att få upp nå agn som bete. det gick inge bra och jag och oscar gav upp efter ett tag och promenerade hem,klockan var då 21.15 .dax att göra sig iordning för kvällen. anton och roger stannade en stund längre än oss och kom hem lite senare utan fisk. oscar tjatar om att fara ner och fiska i kväll ,jag trot jag stannar hemma och vilar i stället. snart är det kenodragning och jag hoppas på en storvinst igen...haha....om vädret tillåter så kommer jag förmodlingen tillbax senare i kväll ha det bra /ting

Inga kommentarer: