onsdag 20 augusti 2008

bak och städ


....vaknade ganska utvilad ,sovit som en klubbad säl hela natten....haha. gjorde mig i ordning och väckte oscar . for ner på byn ,lämnade oscar på fritte och fick skjuts av roger till jobbet. klockan 06.30 började jag på morgon. vi har haft en hel del att göra denna dag , mycket extra städ. fönsterputsning och boning av golv. i och med att vi började tidigare fick vi stämpla ut tidigare , kl. 15.30 . då for jag och hämtade lilleman på fritte och därifrån gick vi till busstation för att vänta på att roger skulle hämta oss. vi hade ganska tur med vädret, det småregnade bara lite och vi var ganska torr om kläderna när vi kom hem. innan vi lämnade byn åkte vi och handlade även idag...haha...alltid är det nåt som behövs handlas hem.

väl hemma ställde jag mig vid spisen för att fixa middag , spaghetti och köttfärssås. efter det så vilade jag lite innan det var dags att ta reda på tvätten som hade tvättat klart och plocka undan och startat diskmaskinen .medan jag ändå var i köket så passade jag på att baka mockarutor. mycket uppskattat av pojkarna för dem kom in och gick raka spåret för att fika flera bitar var....haha...hade jag inte stoppat dem hade dem nog ätit upp allt.

roger har varit till en av mina jobbarkompisar för att hjälpa han i kväll. anton kom hem strax före kl 19 ,kvällen har varit lugn , trots att jag haft en del att göra. pojkarna har hunnit vara ute och pysslat med antons traktor. tänk att dem har så mycket kul och är så snälla med varandra då dem får va ute i garaget och pyssla. nu är klockan 22.10 jag har gjort mig klar för att lägga mig ,anton sitter här bredvid mig och surrar. oscar sover och roger är nog ute. idag har det bara regnat lite. skönt . jag skulle önska att det kunde va sol ute nån dag.

jag har kollat kenot ,ingen vinst i kväll heller.....

två av mina jobbarkompisar har vunnit på spel idag, grattis till vinsten....nästa gång kanske det är jag som vinner.....

nu är det nog bäst att jag stänger av datorn och uppsöker sängen.

hoppas du får vila lite så att du orkar jobba i morgon L , jag tar med mig fika i morgon.sov så gott/kram

Inga kommentarer: