onsdag 5 juni 2013

överraskad,jobb och lite shopping

medan jag satt här i soffan och tråkade och väntade att tiden skulle gå tills jag skulle i väg på jobbet ,då hände det.....=)......jag fick oväntat kaffefrämmande =) ,tänk så glad och överraskad jag blev att bästaste vännen helt oväntat kom förbi. det är MYS....tack för att du finns min diamant =)...du gav mig positiv energi stor kram till dig.
när klockan var dags att bege sig på jobbet vid 09.40 så knatade jag i väg med lätta steg =)....dagen började bra ,hoppas på fler såna morgnar. =).....högstadiet har haft den årliga karnevalen ,kul att se alla utklädda ungdommar till och med Oscar var utklädd och det var oväntat =).....
jag har jobbat mina timmar och en trött tingeling knatade hem.
väl hemma hade precis klivit in genom dörren då ringde syster som vill ha mig med ut på byn för shopping. hennes yngsta dotter behövde lite nya examens kläder. snäll som jag är så följde jag med och passade då på att handla hem diverse mat och annat nödvändigt när jag fick skjuts.
efter ett tag på affärer så är jag nu hemma. har lagat mat : potatismos ,parisare och stekt ägg ,jag har ätit ,gott enkel och snabb mat. under tiden så kokade jag upp en sockerlag som ska svalna och sen blandar jag in saftessens ,fy vad jag är energisk idag nu har jag snart smultronsaft hemma =).....
både Oscar o Anton har varit hem och ätit och farit igen och jag är ensam. undra vad jag nu ska göra...hmm.....läsa min bok låter som en bra ide'
idag har det varit kallt ute men nu har solen tittat fram och det blir då varmare , inte helt fel med varmt och soligt väder i morgon när jag är ledig hela dagen. =)......
nu när jag sitter ner känner jag hur trött jag är kanske skulle ta mig en "powernap".....hej hej

Inga kommentarer: