lördag 25 augusti 2012

rantarlördag

en heldag på ranten. for till boden strax efter 11 i förmiddags och när vi kom till stan parkerade vi bilen och gick till marknaden. där var mycket folk o chippatott med alla knallare som stod där o sålde mest mat ,men kanske inte så konstigt eftersom det heter skördefest.
nåväl jag o roger knatade runt en stund sen kom anton o hanna o vi fortsatte knata. det enda jag handlade där på marknaden var sylt ,marmelad o ljus sen var jag rätt så nöjd o vi knatade ut på stan för att strosa runt i affärer. jag fyndade ett par skor.
sen var alla utom jag hungriga (som vanligt ) o ungarna fick välja var de ville äta o då blev det en kinarestaurang i närheten.
det blev pizza för hela bunten och då vi ätit klart så drog vi. roger for i väg till heden på bilbingo o jag följde med anton o hanna hem till dem. dem hade det fint i läggan. sen for vi ut en sväng till dollarstore för jag ville dit o dem behövde diverse grejs.
det blev duschcremer, shampo ,balsam ,sköljmedel ,tvättmedel o annat nödvändigt o lite onödigt för den delen ,lilla mamma betalade det kalaset , snäll som jag är....=)
när klockan var runt 18 tiden så var dem klar för att "cruisa" på stan o då fick dem skjutsa ut mig till heden så att jag kunde lifta hem med roger.
när vi så kom hem tog jag en dusch o böt om ,vilade lite o sen var jag i gång med diska undan o plocka ,snart är det dax att hänga tvätt. oscar har kommit hem o snart åker dem upp till sovstugan och kvar hemma blir jag.
resten av kvällen blir nog slappa o ta det lugnt o ladda inför morgondagen.
tack för din kommentar anonym , alltid lika kul att höra av dig hoppas du haft en bra dag....=)

de läser menyn =)

en pizza o en stor juice

sylt o marmelad från alterheden

fyndade ett par nya skor =)
nu ska jag se lite tv o slappa....hej så länge

Inga kommentarer: