lördag 30 juni 2012

regn ,matlagning o annat

...ja denna dag har varit en riktigt tråkdag med dåligt ,pissväder. regn o mulet hela dagen.
en inomhus dag o då har jag passat på att laga mat ,tvätta kläder o andra sysslor. vilat har jag oxå gjort emellanåt o sett tv.
vi for ut på byn strax före kl 13 idag för att handla o lämna in diverse spel. (keno o lotto).
när jag kom hem så ställde jag mig vid spisen för att laga mat när jag ändå var placerad där vid spisen så lagade jag en del mat. två timmar senare så var maten klar o vi hade käkat.
sen var min värk ännu mer jobbig så jag intog ryggläge för att vila ,somnade o sov lite över en timme.....sen har jag slöat ,kollat på tv o suttit vid datorn.
har nu hittat KLÄNNINGEN...jag vill ha till sommarens fester som det är tänkt att jag ska på. det blev en beställning. =).....så FIIIIN......och jag är HELNÖJD  med min beställning. klänningen visar jag i ett senare inlägg.
roger o oscar har varit upp till garaget där anton o hanna var o jag hade egen tid. strax före kl 22 kom dem hem o kort därefter ringde min telefon ,en god vän som var på väg att hälsa på. ALLTID lika TREVLIGT med främmande ,gör gärna om ditt besök....=)....
keno gav mig ingen vinst ikväll o lottot har jag inte rättat. få se om det blivit en vinst när jag far förbi kiosken nån dag.
dagens middag alt. 1 baconbiffar o potatisgratäng

alt.2 : ost,skink o champinjonpaj
nu ska jag dricka en kopp choklad o äta macka. sov så gott o dröm söta drömmar /kram tingeling

Inga kommentarer: