tisdag 26 juni 2012

jobb ,vila o fiske

....imorse när jag kom på jobbet o fick se supersnygga kläderna som kommit från ChillNorway så blev jag helt lyrisk ,jag fick den där pirrande känslan som sa mig att jag bara MÅSTE HA.......jag är helt såld på chills nya kollektion så trendig o snygg.
jag har haft en hel del jobb och blev kvar på jobbet ett tag längre. kom hem 11.15. rostade mig två mackor o kokade en kopp kaffe sen intog jag ryggläge i soffan och när roger o oscar drog i väg till bergträsk så somnade jag ,SHIT POMMES FRITES....jag sov till o från mellan kl 12-14.....
roger o oscar kom hem o när jag fick höra att vi skulle i väg o fiska vid kl 15 fick jag bråttom från soffan. klev upp o for ut på byn för att handla lite fika sen hem igen för att förbereda för en eftermiddag/kväll med fiske.
ganska precis kl 15 stod vi klar o väntade in de som skulle med o fiska.
vi trotsade blåst o regn o var o fiskade fram till närmare kl 21. jag fiskade lite ,drog upp första fisken en liten aborre som fick simma tillbaka i vattnet. jag skötte o höll liv i elden som vi gjorde upp. det var varmt o behagligt med elden. det blåste mycket o regnade emellanåt o jag frös mycket trots att jag hade tyckte jag hyffsat varma kläder.  det har varit en trevlig kväll o några fiskar fick vi iaf.
hemma var vi sådär strax före kl 21.30 då tog jag en het dusch , skönt att bli genomvarm.
kvällens fika ,två rostade mackor o en kopp kaffe. =).....efter fikat har jag bara slappat i soffan framför tvn o datorn.
jag känner mig trött o det är dax att jag söker upp sängen o sover. men innan jag gör det så måste jag kolla kenot ......sov så gott o dröm sött /kramelikram

Inga kommentarer: