torsdag 14 juni 2012

sol , molnigt ,karneval .......

denna dag 4 denna vecka 24 och idag har varit ganska fulltecknad.
gick på jobbet strax före 07.00 satte mig vid datorn =) och började arbeta omgående ,KUL.  en omväxlande dag på jobbet som oftast det är sååå KUL.
liksom i går morse hade jag med mig fika och även denna dag var det uppskattat av min arbetskamrater. =). tiden gick fort o klockan blev 11 och det var dax för mig att gå hem.
det hade blivit kallare ute än det var på morgon så det blev att ta på sig ett par jeans o skinnjacka då jag en stund senare gick ut på byn.(hann iaf med att käka 2 rostade mackor först).
kl 12 började karnivalståget ,elever från skolan gick det årliga tåget från skolan och upp på storgatan och tillbaka till skolan. alltid kul att se de utklädda eleverna. =). därefter gick jag ner till lomtjärn för att jag kände inte för att gå hem då solen visade sig ,riktigt fint väder just då och ett tag fram.
träffade en god vän som jag såg karnevalståget med o sen blev jag bjuden på en glass i parken ,TACK  för glassen ,bästaste vännen.=).
jag blev avbruten av telefon oscar ringde och han väntade hemma utanför dörren o ville in så det var bara för mig att gå hem o låsa upp. när jag kom hem så blev det vila och tro det el ej jag somnade på soffan ,skönt med en timmes tupplur i soffan.
piggare så klev jag upp ,tog en dusch o en stund senare fick jag främmande av en brud. (antons pingla).
vi tog en kopp kaffe sen gick vi ut på mitt jobb ,handplockat för att kolla läget. efter en stunds surr gick vi åter hem och en stund senare kom oscar o roger hem. när roger käkat lite så for vi i väg med en kompis o sjösatte hans båt.
hem igen och vi tog en fika innan jag kom på att vi var tvungen att fylla på i kylen. vi drog ut på ica o sen blev det in på konsum en sväng.
på konsum köpte jag blommor till mina blomlådor så i morgon blir det plantering efter skolavslutningen. på ica hittade jag blommor oxå , köpte två rosor i kruka. tror det blir kanoners annars finns ju alltid fler blommor att köpa. =)....men överdriva det ska jag absolut inte göra.
nu sitter jag här vid datorn ,känner mig lite trött men än har jag inte tänkt sova.
jag är ju ledig i morgon o några dagar framåt så då vill jag passa på att vara vaken länge o njuta av sommaren. =).....trots att dte är lite kyligt nu i kväll. dagens väder har pendlat mellan sol o mulet väder ,men iaf inget regn. ha en fin kväll .....kramelikram

Inga kommentarer: