måndag 18 juni 2012

rantat ,diverse sysslor o fiske

det blev bestämt att vi skulle åka till min lillasyster ett par mil bort ,alltid så kuligt att träffas o får krama om henne o hennes goa barn. =).....efter nån timme ville oscar till garaget så vi åkte hem. jag blev dumpad hemma o dem for i väg.
jag gick ut på byn för att handla o gå förbi på jobbet en sväng. när jag en stund senare kom hem så började jag med maten. efter den var klar så diskade jag undan och sist  tog jag en dusch o sen intog jag ryggläge i soffan för att slappa en stund. jag somnade några minuter.
telefonen ringde o jag fick främmande av antons brutta.
oscar, anton  o roger kom hem ,maten dög inte åt oscar han ville käka ute med en kompis. de andra åt av maten o den var faktiskt riktigt god.
när roger hade käkat så ringde vi kompisen o vi drog i väg ut med hans båt för att fiska. =).....en fin kväll ,det var riktigt trevligt o mysigt och dem fick några gäddor som fick simma tillbaka. jag hade inte med några fiskegrejor så jag bara var i båten o höll dem sällskap. =)......inget kaffeo fika hade vi med oss ,men nästa fisketur blir det både kaffe o fika vill jag lova.
när vi slutat fiska o kom ner på byn o hade lämnat av kompisen så for vi på ok för att handla en skivad fralla o sen hem.
när jag kom hem så rörde jag ihop en citronkaka ,nu har jag en nygräddad citronkaka o har jag tid o ork så blir dte mer bakat i morgon. =).......nu ska jag slappa o se tv ....sov så himla gott o dröm sött precis som jag har tänkt göra....=)....
dagens middag: pastagratäng innehåller bla  köttfärs , paprika , lök o majs

Inga kommentarer: