tisdag 19 juni 2012

bakning ,tvättning ,diverse sysslor o fiske

 när alarmet startade kl 07.00 så gick jag upp ,drack mitt morgonkaffe  o började göra diverse sysslor som starta tvättmaskinen ,vika tvätt o plocka. gick i väg till massagen i tron att jag skulle få massage ,men ack så besviken jag blev när det visade sig att jag kom dit på fel dag...morr...det var bara att gå hem igen med samma värk. nåväl jag gick in på ica för att handla några saker sen gick jag hemåt.
väl hemma så tog jag en dusch sen for vi förbi anton där han jobbade på en åker idag. sen blev det lite shopping för mig då jag inhandlade två nya fiskedrag.=).....
hemma igen då ställde jag mig vid spisen för att baka ,de andra åkte i väg o kvar hemma var jag. jag tillbringade nåt tag i köket sen blev det en stunds vila ,eftermiddagen har jag varit hemma ,haft egen tid mycket av dagen. lugnt o tyst.
sen kom de andra hem och på kvällskvisten fick vi främmande av en god vän som kom för att fika o surra ,alltid lika kul , tack för titten ,kom gärna förbi fler gånger o fika o surra.
eftersom jag köpt nya fiskedrag så ville jag ju prova fiska med dem så vi drog i väg ett helt gäng o fiskade ,kul. =)....jag fick ingen fisk men de andra fick fisk o det var det viktiga tycker jag.
 regnet har hållit sig borta hela dagen ,tyvärr ingen sol ,det har varit grått ,trist o tråkigt ute.
hoppas det blir bättre väder i morgon med en stor sol på himlen. jag längtar så efter solen o värmen för nu behöver jag energi från solens strålar.......
kom hem sådär strax före kl 21 har tagit mig en dusch ,är fräsch igen nu blir det nog att slappa resten av kvällen om inget annat kuligt händer. =)......
oscar ute på åkern för att lämna dricka som vi hade med oss till anton som kör traktor

silviakaka

enkel kaka med glasyr

mina nya fiskedrag det stora för gäddor o det mindre spinnare för aborre
ha en fin kväll.....

Inga kommentarer: