söndag 12 juni 2011

tonfisksallad

jahapp då har jag gjort en tonfisksallad.
innan jag gjort den så har jag varit duktig =). jag som skulle vila mycket idag pga min hemska värk...hmm....ja det där med självinsikt o acceptans är väldigt svårt för mig att lära mig ,trots att det är så VIKTIGT....
jag har iaf kört pilates =) ,mindfullness o avslappning är svårare för mig...hmm...är för rastlös för  att kunna slappna av till 100 %. ensam hemma är jag och har varit det ett tag nu ,undrar när dem kommer hem o är hungriga.
nåja innan jag lagar mer mat så blir det VILA.....
en enkel god tonfisksallad har jag gjort ,receptet kommer från mitt huvud finns inte nerskrivet någonstans =).
innehållet i salladen är följande:
2,5 dl kokt ris
sallad efter tycke o smak
gurka efter tycke o smak
körsbärstomater som jag delat på efter tycke o smak
en orange paprika skuren i bitar
en burk tonfisk i vatten
allt har jag blandat ihop och vips har jag en sallad.
 till salladen serverar jag dressing (thousand island) ,bröd o dryck.

Inga kommentarer: