lördag 25 juni 2011

midsommardagen

jag har haft en del att sysselsätta mig med denna lördag. sköljde o skar rabarber ,frös ner i portioner. jag kokade en kastrtull med rabarberkräm ,det är gott.
sen drack jag kaffe innan jag gick en promenad ut för att lämna in dagens spel. hemma igen så drack jag lite mer kaffe innan vi drog i väg o fiskade , första abborren  fick jag , sen fick R en stor fin abborre (se bild)
när vi hade fiskat en stund så blev det sämre väder o åskan mullrade så vi for till sovstugan o garaget ,till o med jag var in i garaget =) . sen var det dax att åka ner på byn för att åka hem o laga middag. när vi kom ner på byn så svängde vi förbi hos bror en sväng.
kom hem för ett tag sen. jag har lagat middag :fusili makaroner  o korv i gräddig sås.
roger åkte upp till garaget när anton ringde o behövde hjälp i garaget. jag o oscar är hemma roger kommer nog snart hem o käkar.
det är ostadigt väder ute o det kommer säkert vara det hela kvällen , så jag vet inte alls vad som händer i kväll ,vad vi hittar på att fördriva tiden med.



här är lite bilder från dagen. ha en bra kväll /tingeling

Inga kommentarer: