söndag 29 juni 2008

njutit i solen




ååå va jag har njutit av att va ute i solen i flera timmar idag. kanonväder. jag har suttit i solstolen läst o mått gott. jag är ganska lik en kräfta på överdelen. ....haha. gjorde en paus på eftermiddagen och åkte till ett par bekanta , som oscar var och lekte hos. sen kände jag tvånget att baka till oscars födelsedag ...hmm...jag ställde mig och bakade kanelbullar. så fort jag var klar med det så var jag åter tillbaka i min solstol med boken i min hand....haha...jag har tvättat kläder och hängt ut på tork , men annars har jag mest slöat. nu ikväll har jag bakat ryttarkaka i långpanna en smarrig kaka som de flesta gillar. jag har precis duschat och nu ska jag bara vila resten av kvällen. klockan är 22.10 ,pojkarna och roger for ner på träsket och fiskar ,men jag hade varken tid eller ork att följa med i kväll heller. hoppas dem får med sig mycket fisk hem i kväll oxå.
stackars dig anonym , inte alls kul att likna en kräfta....och ont kan det bli. jag älskar sol och värme det ger mig energi jag hoppas bara att det får va sånt här väder resten av semestern för då kan jag orka jobba hela kommande vinter. jag vill i väg och fiska snart då jag har mer tid , jag väntar att du ska höra av dig... anonym ,kom gärna och fika nån kväll medan det finns bullar ....haha
jag har bakat nästan varje dag sen jag fick semester för att oscar har snart kalas och då ska jag ha mycket fika att bjuda på . mycket av det jag bakat är tyvärr redan uppätet. skulle behövt hänglås på frysen...haha...
nu har dem kommit hem från fisketuren ska se om dem fått mycket fisk. ha det gott hörs snart /tingeling

Inga kommentarer: