torsdag 6 januari 2011

trettondag jul

och detta är dagens innehåll. på förmiddagen tog jag en promenad o gick förbi o lämnade in keno ,vilket visa sig inte gav nån vinst ikväll......ska det va så förbaskat omöjlilgt att vinna? sen gick jag hem och jag kom hem till en tom lägenhet så jag passade på att dammsuga efter det så har jag hängt o vikit tvätt ,vilat , sett lite tv ,läst min bok och sen när klockan var strax efter 14 så ställde jag mig vid spisen för att laga dagens middag: fläskfile gryta o ris , gott=)
när klockan var ganska precis 15.30 då kom resten av familjen hem och fick äta , även jag käkade=) ,sen blev det lite vila.
när klockan var runt 18 så blev lägenheten tom igen oscar for till kompis och de andra for en svöng upp till garaget bla. strax före 20 var roger hemma igen ,han hannknappt komma hem så ringde anton och vi for ut för att skjutsa han o hans kompis som skulle hämta ett bromsok.
när vi likaså var ute så hämtade vi hem lilleman.
resten av kvällen har vi tillbringat hemma framför tvn. sett göta kanal 3 på tv4 och snart börjar nästa film på tv4 ,snuten i hollywood 2.
i morgon fredag är roger ledig och då ska han och pojkarna åka till luleå på laitis och oscar ska fara till ishallen o åka skridskor. det betyder egen tid för mig även i morgon och det ser jag fram emot =)......hej så länge /tingeling

Inga kommentarer: