torsdag 13 januari 2011

en kväll utanför lägenhetens fyra väggar

tjugondedag knut och nu ska julen ut ut, julegranen bäres ut. här är det gjort för flera dagar sen och nu är det som vanligt ,ganska skönt faktiskt att det har återgått till den vanliga vardagen.
i morse for oscar till skolan , jag ensam hemma drack kaffe och bara slöade ,en lugn o skön morgon. på förmiddagen körde jag mitt träningsprogram och som alltid när jag utfört nåt måste jag vila så det blev så. sen på dan har jag tvättat o hängt tvätt och till oscar kom hem från skolan så hade jag stekt plättar och därefter vilade jag en stund.
oscar började käka en plätta men han åt nån tugga och sen sa han: vad tjocka äckliga plättar vill inte ha.....jag orkade inte truga i han så han tog en fil o flingor tallrik. han sa även: varför gör du bara äcklig mat? ..... dem är för bortskämda tror jag bestämt (jag vet att plättarna blev lite tjocka ,men nog gick dem äta).
strax efter 16 så gick jag o oscar en promenad ut på byn för att hitta nån present till patte som fyllt år idag. efter en stunds letande bestämde vi oss för att köpa två stycken hjärtformade värmeljuslyktor och sen en ask choklad. han blev nöjd. vi blev bjudna på smarrig smörgåstårta och the/kaffe och fikabröd. jag åt en lagomt stor bit tårta och sen var min mage fylld.=)
hemma var vi strax efter 20.30. nu sitter jag här nyduschad och ska bara slappa o se tv resten av denna kväll. är ganska trött redan ,men det kan nog mycket bero på min medicin. kanske jag får sova bättre i natt med medicin i kroppen.
i morgon är en ny dag .....få se vad den får för innehåll ....sov gott /tingeling

Inga kommentarer: