måndag 16 augusti 2010

tröttsam dag

....har det varit. jag har gått omkring som en zombie stora delar av dagen ,men ändå jobbat och gjort det som skulle göras.väckarn ringde i morse 04.10 och jag trodde inte det var sant ....hade kunnat sova ett par timmar till åtminstone.nåväl blundade och sneglade på klockan emellanåt till 04.30 då klev jag upp.
14.30 slutade jag för dagen och då bar det av hem och in i duschen men inte blev jag piggare av det....hmm...jag la mig i soffan och precis när jag höll å somna kom pojkarna hem med sina kompisar och det var fullt hus. ingen ide att ens försöka sova....anton hade ätit ute oscar ville det med så jag lättade på börsen för maten vi hade hemma (rester från i går) dög inte åt lille herrn.
roger han åt iaf när han kom hem av ost o skinkpajen och det gjorde även jag.
pojkarna for i väg och jag kunde slumra en stund innan telefon väckte mig vilket var bra.
jag tog en promenad till min mor och var där ett tag sen gick vi ut och tro det eller ej handlade ,alltid är det nått som är slut när pojkarna kommer hem o alltid står dem med kyl el skafferi på vid gavel och bara letar nåt att stoppa i truten. men det är väl så att ha växande pojkar. =)
lilla mor följde med hem en stund och drack kaffe. roger som hade hunnit åka upp till sovstugan kom ner och hämtade oscar som hade ändrat sig och ville sova där uppe.
nu har det varit lugnt o tyst en stund jag har diskat o plockat undan och nu sitter jag ner en stund i soffan med en kopp te och mycket snart är det dax att lägga sig för att va pigg i morgon då väckarn ringer 05.00. klockan är 22.30 och jag säger god natt o sov gott .....

Inga kommentarer: