torsdag 5 augusti 2010

skrovmål

...blev det till middag. oscar ville käka på grillen jag sa icke det, så handlade jag hem strips o hamburgare och gjorde egna skrovmål ,betydligt mycket billigare. oscar sa mamma det var gott smakade som på grillen.........fast ditt skrovmål var nog godare. bra betyg med andra ord. roger åt enbart hamburgare ,stripsen dög inte åt han.....bortskämd. anton kom inte hem nå för att käka.....åt mig stekte jag en parisare , gott....
slutade tidigare idag ,hade ingen lust att va kvar på jobbet när allt var gjort och så fint väder ute. för ett tag sen åkte jag med ut på affärn ,roger behövde handla för att fylla upp kylen i sovstugan. och vi hann inte mer än hem igen så började det regna ,väldigt skiftande väder i sommar ena stunden soligt o fint och i nästa stund ösregn......
nu är klockan snart 20.30 sitter ner i soffan och allt som skulle göras är gjort.har köpt mig en korg med nektariner o en skvallertidning ,dax att slappa o käka frukt.
tur att jag gått en promenad idag för jag slutar ut kvällspromenaden pga regnet......./tingeling

Inga kommentarer: