lördag 7 augusti 2010

sol....




idag =). jag åkte upp till britta "på berget" ,vår granne i b-träsk. alltis kul att komma dit för att surra o dricka kaffe o fika. blev där ett bra tag och när jag åkte därifrån hade jag med mig rabarber. åkte en snabb sväng till sovstugan och hittade roger anton o oscar så klart i garaget fullt upptagna ...hmmm....där gjorde jag ju inget så jag åkte ner på byn o oscar följde med.


när vi kom hem så rensade jag rabarberna och kokade kräm har oxå hunit tvätta kläder ,hängt o vikit tvätt. jag tog en promenad o oscar cyklade ut på byn för att handla , oscar ville ha korvstroganoff o ris till middag.


nu är klockan strax efter 18 och jag har satt mig ner en stund med en kopp kaffe. pojkarna har varit hem o ätit ,nu är dem ute med sina kompisar. och det är lugnt. roger har jag ingen aning om när han kommer hem ,men han lär ju komma när han blir hungrig som alltid.


innan jag åkte bort idag , så lämnade jag in lottot o köpte två trisslotter ,som jag just nu kom i håg är oskrapade =) ,tänk om jag vinner i kväll ....=).


det händer inte så mycket i kväll ,blir nog bara hemma i soffan för att se tv o slappa.....lugnt o tyst. ....ha det bäst /tingeling




3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du vinner du kan ju dela med dej ha ha gott med rabarber åt det mycket som liten hoppas ni har en bra lördagskväll bilen var borta nu då jag for förbi säkert nån kabel brand hörs sen ikväll

Anonym sa...

glömde säga att det är auktion imorrn

annelie sa...

har glömt kolla lottot ,det måste jag göra. såg att bilen var borta åkte förbi o kollade efter kvällspromenaden.rabarber får mig att minnas barndomen.det är gott.jag såg att det skulle va auktion i morgon. hoppas du har det bra ,sköt om dig