fredag 20 augusti 2010

en lång dag

....klockan är nu 22.45 har satt mig ner i soffan ,är helt slut. dagen har varit extrem lång utan paus.
som vanligt ringde väckarn på morgon ,klev upp gjorde mig i ordning för att fara på jobbet. jobbat mellan 06.30 - 14.45 (stämplade ut tidigare ) för hade så mycket annat att göra än jobba. när jag kom hem tog jag en dusch o böt om ,plockade lite ,hängde tvätt vek tvätt och lagade mat ,dagens middag potatismos ,köttbullar och sås. gott.......
oscar va hemma så vi åt och en stund senare kom även de andra hem för att äta. mamma hälsade på och jag bjöd på henne på middag. ingen rast ingen ro för då vi käkat gjorde vi oss klar för att fara till boden med antons flyttlass. när vi kom dit var det bara börja städa ur lägenheten ,tur den är liten. =). jag skurade förnster skurade golv o torkade lite medna de andra torkade och bar in möbler och grejor. när vi gjort det så for vi på coop för att anton skulle få fylla upp sin kyl ,frys o skafferi i sin lägenhet. i morgon förmiddag åker vi till boden med lite grejor och fixa till resten ,han kommer få det mysigt. hoppas han får det bra både i sin lägenhet o på skolan , förståeligt nog är det pirrigt ,en stor omställning.
tänka sig att han flyttar hemifrån ,han är ju stora killen åren har rusat iväg =). men inte har jag blivit nå äldre känner mig inte en dag över 22 ....hahaha.....
var hemma igen vid 21.30 och mega trött är jag och ser fram emot att lägga ner huvudet på kudden och stänga mina två blå. ha det bäst.......

Inga kommentarer: