onsdag 19 november 2008

tv kväll

har precis sett tv , det är onsdag och det betyder bonde söker fru .....haha....det vill jag bara inte missa. idag har jag jobbat som vanligt. när jag lämnat oscar på fritte så begav jag mig till jobbet ,det var blåsigt och kyligt och när klockan slog 07.00 kom jag mig inomhus för att börja städa. och det har varit en hel del städning denna dag. på lunchen sprang jag och en av mina jobbarkompisar och shoppade lite ....haha...idag köpte jag bara ett linne till mig själv sen köpte jag deo spray till anton den doften han ville ha. i alla fall gick det ett par hundra denna dag......
när klockan var 15.00 stämplade jag ut för att ta bussen hem med pojkarna och det var skönt att komma sig hem en timme tidigare än vanligt. väl hemma så gjorde jag upp eld i pannan ,plockade undan och lagade middag (stekte potatisbullar och korv ) ,enkelt och gott. jag diskade undan innan jag la mig för att vila medan tvättmaskinen tvättade. och inte helt oväntat somnade ajg en stund. då jag klivit upp en timme senare så gjorde jag lite mer nytta och fort var klockan nästan dax för tv ,jag hann i alla fall ta mig en dusch innan jag kröp ner i sängen framför tvn. nu har klockan blivit 21.14 oscar har somnat medan anton och roger är ute i garaget.
det har blivit kallare ute ,det är skönt att sitta inlindad i filten framför datorn ...haha....
vårt keno gick inte så bra i kväll ,ingen vinst L. däremot vann vi på jobbets keno ,15 kr....haha....alltid något. hoppas du haft en bra dag och ätit god mat. jag hoppas du är mår bra , är pigg och utvilad i morgon så att du orkar jobba. du måste dra ner på tempot så att du inte blir krasslig igen. nä nu är det bäst att jag stänger av datorn och kryper ner i sängen för jag har börjat gäspa. sov gott /tingeling

Inga kommentarer: