torsdag 13 november 2008

torsdag kväll och jag har helg


klockan har hunnit bli 21.50 och jag har alldeles nyss satt mig vid datorn. känns bra att ha helg nu , jag har min lediga dag i morgon och då ska jag njuta och ta det lugnt ,bara göra det jag själv vill......

jag klev upp 05.15 i morse ,var lite trött. när jag passerade fönstret på väg ner på nedre våningen för att göra mig i ordning såg jag att baske mig det hade snöat ,ett tunt vitt täcke låg på marken och komstigt nog svor jag inte över att det kommit snö.....haha. nu är det ljusare ute inte lika trist och mulet. månen syntes klar och fin ,en fin vinterdag med minusgrader (-7).

jag väckte de andra och sen var det bara att bege sig ner för ännu en arbetsdag.

dagen har varit bra och när klockan slog 16 stämplade jag ut i vanlig ordning och jag fick lift till oscar som var på fritte och vi hade utvecklingssamtal med hans spec. lärare.

det var bara positiva ord från henne och han är mycket omtyckt och behaglig kille på skolan.....alltid kul att höra att man har fina barn , jag har verkligen gjort mitt bästa för att få dem fina och behagliga , det inte lätt att uppfostra barn.....det vet dem flesta som har egna barn.....

efter samtalet som tog ca 40 minuter så åkte vi och handlade lite för att än en gång denna vecka fylla på kylen lite ...haha...

vi kom hem 17.30 och roger började steka oxpytt som vi köpt ,det blev dagens middag tillsammans med rödbetor , en enkel snabb middag som var god.sen var det dags att kolla kenot som idag inte gick nå bra endast 5 kr vannn vi på jobbets keno....snyft när kommer storvinsten??.....haha....ikväll har jag tvättat ,vikit och hängt tvätt ,städat undan lite men oxå hunnit vila lite. även denna kväll känner jag mig trött och nu håller jag på att längta till min säng...haha...

oscar sover ,anton sitter vid sin dator och roger är ute i garaget. det är lugnt och ganska tyst. jag har duschat och när jag bloggat färdigt ska jag stänga av datorn för i kväll.

hoppas du haft en lugn kväll och fått vila L. ska tänka på stackars dig som måste jobba i morgon. vi hörs i morgon sov så gott /tingeling

Inga kommentarer: